pište kdykoliv
volejte Po–Pá: 7–15 h
Absolvent školního vzdělávacího programu Kuchař disponuje kompetencemi příslušnými pro výkon odborných činností v provozovnách veřejného stravování. Absolvent se uplatní na trhu práce při výkonu stanoveného okruhu pracovních činností povolání kuchař. Je kvalifikovaný pracovník schopný vykonávat práce související s přípravou a výrobou pokrmů ve všech typech provozních jednotek.
Absolvent školního vzdělávacího programu získá střední vzdělání s výučním listem.
Absolvent je připraven pro práci v pozici zaměstnance malé, střední i velké firmy. Zejména v pracovních pozicích, kdy vykonává různorodé rámcově vymezené práce se zadáním podle obvyklých postupů.
Po získání nezbytné praxe v oboru je připraven vykonávat i náročnější kuchařské práce nebo soukromé podnikání v oboru pohostinství.
Vzdělávání v oboru směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si žáci vytvořili, na úrovni odpovídající jejich schopnostem a učebním předpokladům, následující klíčové a odborné kompetence. Klíčové kompetence navazují na klíčové kompetence osvojované na základní škole a dále se prohlubují.
Absolvent má rozvinuty tyto klíčové kompetence:
Kompetence k učení
• absolvent se podle svých schopností a možností efektivně učí, vyhodnocuje dosažené výsledky a pokrok a reálně si stanovuje potřeby a cíle dalšího vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
• absolvent podle svých schopností a možností samostatně řeší běžné pracovní i mimopracovní problémy
Komunikativní kompetence
• absolvent se podle svých schopností a možností vyjadřuje jak v písemné tak v ústní formě k různým životním i pracovním situacím
Personální a sociální kompetence
• absolvent si podle svých schopností a možností umí stanovit přiměřené cíle v oblasti zájmové i pracovní, pečuje o své zdraví, spolupracuje s ostatními a přispívá k utváření vhodných mezilidských vztahů
Občanské kompetence a kulturní povědomí
• absolvent zná hodnoty a postoje podstatné pro život v demokratické společnosti a dodržuje je, jedná v souladu s udržitelným rozvojem a podporuje hodnoty kultur
Kompetence k pracovnímu uplatnění
• absolvent podle svých schopností a možností využívá své osobnostní a odborné předpoklady pro úspěšné uplatnění ve světě práce
Matematické kompetence
• absolvent podle svých schopností a možností využívá matematické dovednosti v různých životních situacích
Kompetence využívat prostředky informačních a komunikačních technologií a pracovat s informacemi
• absolvent ovládá podle svých schopností a možností práci s osobním počítačem a jeho základním a aplikačním programovým vybavením, ale i s dalšími prostředky ICT a využívá adekvátní zdroje informací a pracuje s nimi
Odborné kompetence
• dodržuje hygienické požadavky v gastronomii
• ovládá základní poznatky v kuchařské výrobě
• ovládá přípravu vybraných druhů pokrmů a nápojů
• vykonává práce spojené s provozem ubytovacího zařízení a poskytováním služeb hostům
• dodržuje bezpečnost práce a dodržuje zásady ochrany zdraví při práci
• usiluje o nejvyšší kvalitu své práce, jak při zhotovení výrobků tak i služeb
• jedná podle svého nejlepšího uvážení po ekonomické stránce v souladu se strategií udržitelného rozvoje
Způsob ukončení vzdělávání
Vzdělávání je ukončeno závěrečnou zkouškou a dokladem o dosažení stupně vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list.
Vzdělávací oblast – Předmět | Zkratka předmětu | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | Za týden | Celkem |
Jazykové vzdělávání | ||||||
Český jazyk | CJA | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Anglický jazyk | ANG | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Občanský vzdělávací základ | ||||||
Občanská výchova | OBV | 1 | 1 | 1 | 3 | 96 |
Podnikatelské minimum | POM | 0 | 1 | 0 | 1 | 32 |
Matematické vzdělávání | ||||||
Matematika | MAT | 1,5 | 1,5 | 0 | 3 | 96 |
Estetické vzdělávání | ||||||
Literárně estetická výchova | LEV | 0,5 | 0,5 | 0 | 1 | 32 |
Vzdělávání pro zdraví | ||||||
Tělesná výchova | TEV | 2 | 1 | 1 | 4 | 128 |
Vzdělání v informačních a komunikačních technologiích | ||||||
Informační a komunikační technologie | INF | 2 | 1 | 0 | 3 | 96 |
Celkem všeobecně vzdělávací předměty | 9 | 8 | 2 | 19 | 608 | |
Odborné vzdělávání | ||||||
Technologie | TEC | 3 | 4,5 | 2 | 9,5 | 304 |
Stolničení | STO | 0 | 1 | 0 | 1 | 32 |
Potraviny a výživa | PAV | 2 | 2 | 1 | 5 | 160 |
Zařízení závodů | ZAZ | 1 | 0 | 0 | 1 | 32 |
Odborný výcvik | ODV | 15 | 17,5 | 28 | 60,5 | 1936 |
Celkem odborné předměty | 21 | 25 | 31 | 75,5 | 2464 | |
Celkem | 30 | 33 | 33 | 96 | 3072 |
Máte dotaz?
Napište nám za pomoci přiloženého formuláře nebo použijte telefonní číslo či e-mailovou adresu uvedené níže.