pište kdykoliv
volejte Po–Pá: 7–15 h
Absolventi vzdělávacího programu Elektrikář naleznou uplatnění při vykonávání pracovních činností ve výrobě, montáži nebo i demontáži elektrotechnických zařízení a údržbě zařízení. Absolventi provádějí na pracovišti požadované elektrotechnické, elektroinstalační, montážní a strojně montážní práce, obsluhují výrobní zařízení a provádějí nenáročnou údržbu na zařízeních elektrotechnického a strojírenského charakteru.
Po zvýšení kvalifikace praxí může zastávat funkce technicko-hospodářských pracovníků, revizního technika, vedoucího provozovny, apod., dále se může uplatnit v samostatném podnikání v oblasti montáže, údržby a oprav elektrických zařízení.
Pro samostatnou činnost v oblasti rozvodu elektrické energie, montáže, údržby a oprav elektrických zařízení je nutné následně úspěšně vykonat zkoušky dle právních předpisů (vyhlášky č. 50/1978 Sb.) pro získání příslušné odborné způsobilosti v elektrotechnice. Absolvent získá široký odborný profil, je dostatečně adaptabilní i v příbuzných oborech, logicky myslící, schopný aplikovat získané vědomosti, dovednosti a návyky při řešení konkrétních problémů, je schopen samostatné práce i práce v týmu.
Vzdělávání v oboru Elektrotechnické a strojně montážní práce směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si žáci vytvořili, na úrovni odpovídající jejich schopnostem a učebním předpokladům, následující klíčové a odborné kompetence. Klíčové kompetence navazují na klíčové kompetence osvojované na základní škole a dále se prohlubují.
Absolvent má rozvinuty tyto klíčové kompetence:
Kompetence k učení
• absolvent se podle svých schopností a možností efektivně učí, vyhodnocuje dosažené výsledky a svůj pokrok a reálně si stanovuje potřeby a cíle dalšího vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
• absolvent podle svých schopností a možností samostatně řeší běžné pracovní i mimopracovní problémy
Komunikativní kompetence
• absolvent se podle svých schopností a možností vyjadřuje jak v písemné tak v ústní formě k různým životním i pracovním situacím
Personální a sociální kompetence
• absolvent si umí podle svých schopností a možností stanovit přiměřené cíle v oblasti zájmové i pracovní, pečuje o své zdraví, spolupracuje s ostatními a přispívá k utváření vhodných mezilidských vztahů
Občanské kompetence a kulturní povědomí
• absolvent zná hodnoty a postoje podstatné pro život v demokratické společnosti a dodržuje je, jedná v souladu s udržitelným rozvojem a podporuje hodnoty kultur
Kompetence k pracovnímu uplatnění
• absolvent podle svých schopností a možností využívá své osobnostní a odborné předpoklady pro úspěšné uplatnění ve světě práce
Matematické kompetence
• absolvent podle svých schopností a možností využívá matematické dovednosti v různých životních situacích
Odborné kompetence
• zobrazovat schematicky prvky a obvody běžných elektrických a elektronických přístrojů a zařízení
• orientovat se v technických a bezpečnostních normách a předpisech
• řešit technická schémata, využívat znázorněné vztahy při plnění pracovních úkonů
• prováděli pod dohledem a podle pokynů odpovědného pracovníka přípravné práce pro elektrické rozvody, připravovali instalace a zapojení vodičů, zásuvek apod.
• dodržovali zásady hospodárného užívání a ekologické likvidace materiálů
• jednali v souladu s provozními, bezpečnostními a požárním předpisy
Způsob ukončení vzdělávání
Vzdělávání je ukončeno závěrečnou zkouškou a dokladem o dosažení stupně vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list. Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí platnými předpisy.
Vzdělávací oblast – Předmět | Zkratka předmětu | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | Za týden | Celkem |
Jazykové vzdělávání | ||||||
Český jazyk | CJA | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Občanský vzdělávací základ | ||||||
Občanská výchova | OBV | 1 | 1 | 1 | 3 | 96 |
Podnikatelské minimum | POM | 0 | 1 | 0 | 1 | 32 |
Matematické vzdělávání | ||||||
Matematika | MAT | 1,5 | 1,5 | 0 | 3 | 96 |
Estetické vzdělávání | ||||||
Literárně estetická výchova | LEV | 0,5 | 0,5 | 0 | 1 | 32 |
Vzdělávání pro zdraví | ||||||
Tělesná výchova | TEV | 2 | 1 | 1 | 4 | 128 |
Vzdělání v informačních a komunikačních technologiích | ||||||
Informační a komunikační technologie | INF | 2 | 1 | 0 | 3 | 96 |
Celkem všeobecně vzdělávací předměty | 8 | 7 | 2 | 17 | 544 | |
Odborné vzdělávání | ||||||
Technologie | TEC | 1 | 2,5 | 2 | 5,5 | 176 |
Základy elektrotechniky | ZEL | 2,5 | 2 | 2 | 6,5 | 208 |
Technické kreslení | TEK | 1,5 | 0 | 0 | 1,5 | 48 |
Elektronika | ELE | 0 | 2 | 0 | 2 | 64 |
Elektrotechnické materiály | ELM | 1 | 0 | 0 | 1 | 32 |
Stroje a zařízení | SAZ | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Odborný výcvik | ODV | 15 | 17,5 | 28 | 60,5 | 1936 |
Celkem odborné předměty | 22 | 25 | 32 | 79 | 2528 | |
Celkem | 30 | 32 | 34 | 96 | 3072 |
Máte dotaz?
Napište nám za pomoci přiloženého formuláře nebo použijte telefonní číslo či e-mailovou adresu uvedené níže.