pište kdykoliv
volejte Po–Pá: 7–15 h
Absolvent školního vzdělávacího programu Zedník disponuje kompetencemi příslušnými pro výkon odborných činností v stavebnictví.
Absolvent se uplatní na trhu práce při výkonu stanoveného okruhu pracovních činností povolání zedník.
Po získání nezbytné praxe v oboru je absolvent schopen samostatně vykonávat jednoduché práce na občanských a bytových stavbách při betonování, zdění zdiva z různých materiálů, montáži prefabrikátů, povrchové úpravy zdiva omítkami a tepelnými izolacemi.
Po absolvování nezbytné praxe je také připraven na živnostenské podnikání ve stavebnictví, jak z hlediska profesních dovedností, tak z hlediska orientace v základních ekonomických a právních otázkách této činnosti.
Kompetence absolventa
Vzdělávání v oboru zednické práce směřuje v souladu s cíli středního odborného vzdělávání k tomu, aby si žáci vytvořili, na úrovni odpovídající jejich schopnostem a učebním předpokladům, následující klíčové a odborné kompetence. Klíčové kompetence navazují na klíčové kompetence osvojované na základní škole a dále se prohlubují.
Absolvent má rozvinuty tyto klíčové kompetence:
Kompetence k učení
• absolvent se podle svých schopností a možností efektivně učí, vyhodnocuje dosažené výsledky a svůj pokrok a reálně si stanovuje potřeby a cíle dalšího vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
• absolvent podle svých schopností a možností samostatně řeší běžné pracovní i mimopracovní problémy
Komunikativní kompetence
• absolvent se podle svých schopností a možností vyjadřuje jak v písemné tak v ústní formě k různým životním i pracovním situacím
Personální a sociální kompetence
• absolvent si umí podle svých schopností a možností stanovit přiměřené cíle v oblasti zájmové i pracovní, pečuje o své zdraví, spolupracuje s ostatními a přispívá k utváření vhodných mezilidských vztahů
Občanské kompetence a kulturní povědomí
• absolvent zná hodnoty a postoje podstatné pro život v demokratické společnosti a dodržuje je, jedná v souladu s udržitelným rozvojem a podporuje hodnoty kultur
Kompetence k pracovnímu uplatnění
• absolvent podle svých schopností a možností využívá své osobnostní a odborné předpoklady pro úspěšné uplatnění ve světě práce
Matematické kompetence
• absolvent podle svých schopností a možností využívá matematické dovednosti v různých životních situacích
Odborné kompetence
• provádí zednické práce, orientuje se v projektové dokumentaci, provádí jednoduché výpočty spotřeby materiálu, dodržuje odborné pracovní postupy ve stavebnictví
• dodržuje bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, zná zásady první pomoci, zná systém zdravotní péče
• usiluje o nejvyšší kvalitu své práce a ochranu zdraví při práci, dodržuje obecně platné normy a dbá o kvalitu své odborné práce
• jednat ekonomicky a v souladu se strategií udržitelného rozvoje
• efektivně nakládá s materiálem a energiemi
Způsob ukončení vzdělávání
Vzdělávání je ukončeno závěrečnou zkouškou a dokladem o dosažení stupně vzdělání je vysvědčení o závěrečné zkoušce a výuční list. Obsah a organizace závěrečné zkoušky se řídí platnými předpisy.
Vzdělávací oblast – Předmět | Zkratka předmětu | 1. roč. | 2. roč. | 3. roč. | Za týden | Celkem |
Jazykové vzdělávání | ||||||
Český jazyk | CJA | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Občanský vzdělávací základ | ||||||
Občanská výchova | OBV | 1 | 1 | 1 | 3 | 96 |
Podnikatelské minimum | POM | 0 | 1 | 0 | 1 | 32 |
Matematické vzdělávání | ||||||
Matematika | MAT | 1,5 | 1,5 | 0 | 3 | 96 |
Estetické vzdělávání | ||||||
Literárně estetická výchova | LEV | 0,5 | 0,5 | 0 | 1 | 32 |
Vzdělávání pro zdraví | ||||||
Tělesná výchova | TEV | 2 | 1 | 1 | 4 | 128 |
Vzdělání v informačních a komunikačních technologiích | ||||||
Informační a komunikační technologie | INF | 2 | 1 | 0 | 3 | 96 |
Celkem všeobecně vzdělávací předměty | 8 | 7 | 2 | 17 | 544 | |
Odborné vzdělávání | ||||||
Technologie | TEC | 3 | 3 | 3 | 9 | 288 |
Materiály | MTR | 1 | 2 | 0 | 3 | 96 |
Přestavby budov | PBU | 1 | 1 | 0 | 2 | 64 |
Odborné kreslení | ODK | 1 | 2,5 | 0 | 3,5 | 112 |
Strojní zařízení | STZ | 1 | 0 | 0 | 1 | 32 |
Odborný výcvik | ODV | 15 | 17,5 | 28 | 60,5 | 1936 |
Celkem odborné předměty | 22 | 26 | 31 | 79 | 2528 | |
Celkem | 30 | 33 | 33 | 96 | 3072 |
Máte dotaz?
Napište nám za pomoci přiloženého formuláře nebo použijte telefonní číslo či e-mailovou adresu uvedené níže.